בלוגים בארגונים
למה בלוג טוב לעסק?
היום כולם מחפשים מידע באינטרנט, שואלים את ד"ר גוגל וקוראים חוו"ד של חברים שלהם בפייסבוק.
עסק חייב לייצר לעצמו פלטפורמה שעליה הוא שולט מבחינת נראות, תכנים ותפוצה עם קהילה אוהדת.
הפלטפורמה - קיימת באינטרנט, גם באמצעות בלוגים.
הצורה הקלה ביותר לייצר תכנים שיגיעו להרבה משתמשים היא תוכן באינטרנט באמצעות בלוג.
היתרון על פני יתר הפלטפורמות - אין זמן מוחשי, כי דברים שנכתוב היום, יכולים להיות משמעותיים למי שיקרא אותם גם בעוד שנתיים. בנוסף, הם בשליטת העורך - בעל העסק.
ככל שייכתבו יותר תכנים, כך גוגל יאהב את הבלוג יותר, ולכן כשיחפשו מוצר כזה או אחר שקשור לעסק - בעלי הבלוגים יופיעו ראשונים לעומת עסקים מקבילים ללא בלוגים.
מיתוג אישי
זהו תהליך שבו האדם משווק כמותג. תהליך מסוג זה, שמפעיל האדם על עצמו, מיועד לקדמו בחייו העסקיים, המקצועיים והאישיים. מיתוג אישי הוא תהליך יצירת מוניטין.
החשיבות - אנשים מעדיפים בד"כ להסתמך על המלצות של גולשים מוכרים וחברים ברשת, לפני שהם מחליטים ממי לרכוש שירות או מוצר. לכן, יש חשיבות מכרעת שנהיה מקוונים וחברים ברשתות חברתיות. ככל שהמיתוג שלנו ברשת יהיה טוב יותר, כך יגבר הסיכוי שיותר אנשים יכירו אותנו - תהיה להם דעה חיובית עלינו וגם יהיו מוכנים להמליץ עלינו.
ובאמצעות בלוגים? הם מאפשרים לנו לייצר קהל עוקבים בעלי עניין, ומאפשרים לחזור ולהזכיר לקהל מה תחום המומחיות שלנו. בבלוגים ניתן להכניס מילות מפתח שיקדמו את האתר.
שיווק אינטרנטי
מונחי יסוד:
למה להפיץ מידע באינטרנט?
שיווק - לחשיפת מותגים, לייצור דיאלוג עם הלקוחות (כולל פוטנציאליים), לביצוע פעולות להגדלת סיכוי לרכישה.
העברת מידע ושיתוף במידע - קטלוגים, חוברות הדרכה...
יתרונות הפרסום באינטרנט - מעורבות, מיידיות, פילוח, מדידה ועלויות.
הלקוח במרכז- הוא מצפה לקבל את מה שהכי טוב, בכל מקום ובכל זמן, במחיר הוגן ועם אפשרות להגיב ולקבל מענה. נוכחות מקוונת רצויה.
פלטפורמות ושיטות לשיווק מקוון
למה בלוג טוב לעסק?
היום כולם מחפשים מידע באינטרנט, שואלים את ד"ר גוגל וקוראים חוו"ד של חברים שלהם בפייסבוק.
עסק חייב לייצר לעצמו פלטפורמה שעליה הוא שולט מבחינת נראות, תכנים ותפוצה עם קהילה אוהדת.
הפלטפורמה - קיימת באינטרנט, גם באמצעות בלוגים.
הצורה הקלה ביותר לייצר תכנים שיגיעו להרבה משתמשים היא תוכן באינטרנט באמצעות בלוג.
היתרון על פני יתר הפלטפורמות - אין זמן מוחשי, כי דברים שנכתוב היום, יכולים להיות משמעותיים למי שיקרא אותם גם בעוד שנתיים. בנוסף, הם בשליטת העורך - בעל העסק.
ככל שייכתבו יותר תכנים, כך גוגל יאהב את הבלוג יותר, ולכן כשיחפשו מוצר כזה או אחר שקשור לעסק - בעלי הבלוגים יופיעו ראשונים לעומת עסקים מקבילים ללא בלוגים.
מיתוג אישי
זהו תהליך שבו האדם משווק כמותג. תהליך מסוג זה, שמפעיל האדם על עצמו, מיועד לקדמו בחייו העסקיים, המקצועיים והאישיים. מיתוג אישי הוא תהליך יצירת מוניטין.
החשיבות - אנשים מעדיפים בד"כ להסתמך על המלצות של גולשים מוכרים וחברים ברשת, לפני שהם מחליטים ממי לרכוש שירות או מוצר. לכן, יש חשיבות מכרעת שנהיה מקוונים וחברים ברשתות חברתיות. ככל שהמיתוג שלנו ברשת יהיה טוב יותר, כך יגבר הסיכוי שיותר אנשים יכירו אותנו - תהיה להם דעה חיובית עלינו וגם יהיו מוכנים להמליץ עלינו.
ובאמצעות בלוגים? הם מאפשרים לנו לייצר קהל עוקבים בעלי עניין, ומאפשרים לחזור ולהזכיר לקהל מה תחום המומחיות שלנו. בבלוגים ניתן להכניס מילות מפתח שיקדמו את האתר.
שיווק אינטרנטי
מונחי יסוד:
- באנר - קטע פרסומי, בד"כ מלבני, המניע גולשים ללחוץ עליו על מנת לקבל פרטים נוספים.
- cookie (עוגייה) - אתרי אינטרנט מסוימים שותלים קוד במחשב הגולש על מנת לזהות אותו כאשר הוא חוזר לאתר.
- מותג - מוצר בעל סימני זיהוי חיצוניים מוגדרים המזוהים אתו באופן בלעדי.
למה להפיץ מידע באינטרנט?
שיווק - לחשיפת מותגים, לייצור דיאלוג עם הלקוחות (כולל פוטנציאליים), לביצוע פעולות להגדלת סיכוי לרכישה.
העברת מידע ושיתוף במידע - קטלוגים, חוברות הדרכה...
יתרונות הפרסום באינטרנט - מעורבות, מיידיות, פילוח, מדידה ועלויות.
הלקוח במרכז- הוא מצפה לקבל את מה שהכי טוב, בכל מקום ובכל זמן, במחיר הוגן ועם אפשרות להגיב ולקבל מענה. נוכחות מקוונת רצויה.
פלטפורמות ושיטות לשיווק מקוון
- דואר אלקטרוני - השיווק באמצעות הדוא"ל הוא כ"כ מוצלח, עד שישנם אנשים שהמקצוע שלהם הוא איסוף מאות ואלפים של כתובות דואר אלקטרוני באמצעות תוכנות הסורקות את האינטרנט, ויצירה של מאגרי מידע מפולחים אותם הם מוכרים לחברות. היקף השיטה יורד והולך, כי הרבה מההודעות נחשבות באופן חוקי לספאם ויש שיטות מקוונות נוחות יותר.
- שיווק מקוון - לייצור תכנים מעניינים, אמצעי הפצה מהירים וזולים ויכולת שיתוף הלקוחות:
- בלוג
- טוויטר
- ויקי
- יוטיוב
שיווק ברשתות חברתיות
רשת חברתית זהו אתר המאפשר לכל גולש לפתוח לעצמו דף אינטרנט משלו ולהעלות אליו תכנים - תמונות, סרטונים וליצור קשר עם חברים אחרים. הרשתות החברתיות משמשות תשתית לשמירה על קשרים וליצירת קשרים חדשים לצרכי חברה, עבודה, משפחה, שיווק, פרסום ועוד. בעצם ניתן לחלק לרשת חברתית "חברתית" ורשת חברתית "מקצועית".
שיווק ויראלי הוא מסר שיווקי המועבר מפה לאוזניים ומתפשט באופן דומה להתפשטות וירוס. קשריםחלשים - מסייעים למעבר הויראלי של המסר השיווקי בין רשתות שונות. זה כולל המלצות מפה לאוזן, שיתוף חוויית המוצר או השירות ...
התועלת בפרסום בפייסבוק - כאשר הלקוחות לא סתם צופים בפרסומת אלא ממליצים עליה ("לייק") הם הופכים לשותפים להפצה בכך שהם גם מעבירים אותה לחברים באופן אוטומטי.
לסיכום, שיעור מעניין שמראה תחומים חמים וחדשים בנושא השיווק ופרסום באינטרנט בשילוב תועלות נוספות של בלוגים ומיתוג אישי באמצעותם. וזו רק ההקדמה.. :)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה